woensdag 27 mei 2015

7 maanden na de operatie!

Het is weer even geleden sinds ik nog een update heb gedaan. Het is inmiddels alweer 7 maanden geleden en de beugel is er inmiddels ook al uit. Ik heb nu 2 spalkjes (boven en onder) en een Essix nachtbeugel voor enkele jaar.

Het leven gaat inmiddels gewoon door en je vergeet gewoon dat je die operatie uberhaubt hebt gehad en dat is een goed teken. Het ziet er allemaal heel goed uit en ik heb al mijn gevoel overal weer zo goed als terug. Af ten toe een vaag gevoel bij mijn rechter tandvlees onder, maar daar heb ik echt geen enkele last van. Alles is weer normaal en ik heb een beoordeling gegeven aan mijn kaakchirurg voor het verrichte vakmanschap.


Ik ben zeer trots en blij dat ik deze operatie heb ondergaan. Als ik dit allemaal had geweten had ik het zeker weer gedaan! Het resultaat is het zo ontzettend waard!

2 opmerkingen:

  1. beste Pim.. WAt vind je van deze kaak chirurg Mr Gooris. Klopt het dat hij samenwerkt met zijn vrouw de orthodontist. kan je hem aanbevelen? Zeer bedankt al vast. . het is voor mijn dochter van 14,5 waarbij de onderkaak, zeker 1 cm te veel naar achter staat. dank je

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yvette, ik raad je aan om op de website van zorgkaart te kijken. Op deze site staan beoordelingen van patienten die aan artsen zijn gegeven. Hierbij een link met de beoordeling die ik heb gegeven:
      https://www.zorgkaartnederland.nl/zorgverlener/kaakchirurg-kaakchirurg-gooris-p-j-j-breda-86282/waardering/na-veel-twijfels-te-hebben-gehad-7b7f02249a693accb320d7aff3792eb8

      En een link naar alle beoordelingen van de chirurg:
      https://www.zorgkaartnederland.nl/zorgverlener/kaakchirurg-kaakchirurg-gooris-p-j-j-breda-86282/waardering

      Van alle kaakchirurgen in Breda:
      https://www.zorgkaartnederland.nl/kaakchirurg/breda

      Ik heb zelf hele goede ervaringen gehad met de zorg die geboden is en het resultaat. Uiteraard blijft het een heftige ingreep en zou ik het ook alleen aanraden als het noodzakelijk is, maar dat verschilt natuurlijk per geval.

      1cm is inderdaad niet niks. Ik weet niet of er nog een leeftijd aan gebonden was, je moest wel een minimale leeftijd hebben geloof ik voor een operatie maar hangt ook af van het soort operatie.
      Ik zat zelf bij orthodontist Henneman van Hees in Etten-Leur, die werken samen met dr. Gooris voor zover ik toen had begrepen.

      Wellicht is het ook interessant om andere blogs te bekijken, mocht je dat niet al gedaan hebben. Bv. Cindy van Moosdijk heeft een uitgebreid blog met ervaringen en weer een andere chirurg http://cindyskaakoperatie.blogspot.nl/?m=1

      Uiteraard kunnen de orthodontist en de chirurg je het beste advies geven. Ik heb zelf een aantal gesprekken van te voren gehad met de chirurg om al mijn vragen te stellen. Dit zou ik ook zeker aanraden. Vraag ook altijd hoe het met de verzekering zit.

      Ik wens jou en je dochter heel veel succes met de keuze, ik zelf heb er heel lang over gedaan voor ik had toegezegd, maar dat had je waarschijnlijk al gelezen in deze blog :). Het is tenslotte ook niet zomaar iets.

      Groetjes, Pim

      Verwijderen