maandag 3 november 2014

1 week na de operatie

En de eerste week is alweer voorbij. De pijn is nu een stuk minder. Als vloeibare maaltijd ook ragout door de blender gedaan met bouillon en dat smaakte best goed.

Kauwen mag nog niet tot na 6 weken als het bot weer is aangegroeid. De onderkaak is iets minder als een cm naar voren geschoven en gekanteld. De zwelling aan de binnenkant zorgt ervoor dat ik mijn tanden nog niet op elkaar kan zetten.

De zwelling is weer ietsjes afgenomen. Nog wel duidelijk zichtbaar zijn de zwellingen in mijn wangen. Dit zou na de 5e week weer bijna de oude moeten zijn.

Praten is nog wennen, mijn stem is nu iets anders als voorheen, maar dat komt met name nog door de zwellingen en het verdoofde gevoel in lip en kin.

Vannacht veel jeuk aan mijn gezicht gehad, het gevoel is alweer beter in de kin en lip, maar nog grotendeels prikkelend alsin nog verdoofd.

Vrijdag is de volgende afspraak bij de kaakchirurg. Dan worden er weer foto's gemaakt of de kaken nog goed blijven passen en of ik al over mag op iets dikker voedsel.

2 opmerkingen:

  1. Ja joh....alweer een week geleden. Gelukkig dat de pijnstillers (mooi spul he?) een beetje gaan werken.... maar zoals het er nu naar uit ziet ga je natuurlijk gewoon volgende week weer werken :-)


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Roy, dat zou mooi zijn, weer lekker aan de slag! Ik ga het vrijdag horen. En de pijn is inderdaad gelukkig minder, maar nog niet weg. Praten is ook nog een beetje apart. Maar wie weet, zie ik je binnenkort weer ;-)

      Verwijderen